RSS
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Projekty
Zadanie finansowane ze środków WFOŚiGW w Krakowie
Erasmus +
Znajdujesz się w:  Strona główna > Aktualności

Aktualności

 
2013-03-24

Zapraszamy !

- armir_nowe.jpg

Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw

nabór 2013 – od 15 do 26 kwietnia

 

Wprowadzono szereg istotnych zmian mających na celu skrócenie czasu oczekiwania na przyznanie pomocy w przypadku Wnioskodawców, którzy złożą poprawnie wypełnione i kompletne dokumenty aplikacyjne. Wpływ na skrócenie czasu weryfikacji wniosków będzie miało ograniczenie możliwości przedłużenia terminu na wykonanie przez wnioskodawcę określonej czynności w toku postępowania              w sprawie przyznania pomocy – z 6 miesięcy do łącznie 30 dni. Dlatego szczególnie istotne jest, aby wniosek    o przyznanie pomocy wypełnić zgodnie z instrukcją, dostępną na stronie internetowej ARiMR oraz MRiRW, zwracając szczególną uwagę na pozycję dotyczącą numeru identyfikacyjnego producenta, a w przypadku jego braku złożyć wniosek o wpis do ewidencji producentów albo jego kopię. Niewypełnienie wskazanej pozycji albo niedołączenie do wniosku wskazanego załącznika będzie skutkowało, zgodnie z  §18 ust. 1 rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 7 marca 2013 r., zmieniającego rozporządzenie       w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” objętego PROW 2007-2013 (Dz. U. z 12 marca 2013 r., poz. 339), nieprzyznaniem pomocy. Ponadto, jeżeli wniosek o przyznanie pomocy nie zostanie złożony         w wyznaczonym terminie naboru, ARiMR nie przyznaje pomocy.

Ważne jest, że tak jak w poprzednich naborach, o przyznaniu pomocy nie decyduje kolejność składania wniosków. Ustalenie kolejności przysługiwania pomocy w każdym województwie odbywa się według liczby punktów, przyznanych poszczególnym wnioskom na podstawie kryteriów wyboru operacji, w kolejności od największej do najmniejszej liczby punktów. Kolejność ta jest ustalana w systemie informatycznym na podstawie danych zawartych we wniosku o przyznanie pomocy na dzień jego złożenia. Należy pamiętać, że w przypadku, gdy wniosek nie zawiera danych niezbędnych do ustalenia kolejności,       o której mowa wyżej, nie przyznaje się punktów. O kolejności przyznawania pomocy decydować będzie suma uzyskanych punktów, przyznanych w zależności od poziomu bezrobocia w powiecie (im wyższy, tym więcej punktów), dochodu podatkowego gminy (im niższy, tym więcej punktów) oraz ilości deklarowanych do utworzenia miejsc pracy (im większa, tym więcej punktów). 

Ponadto, do najistotniejszych zmian, jakie wprowadziła nowelizacja rozporządzenia w sprawie szczególnych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach działania „Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw” nalezą m.in.:

1.    Doprecyzowanie przepisów odnośnie dokumentów, które należy dołączyć do wniosku o przyznanie pomocy, poprzez wymienienie załączników do wniosku oraz wskazanie załącznika, którego brak może skutkować odmową przyznania pomocy;

2.    Doprecyzowanie przepisów w zakresie tzw. „preselekcji” (wstępnej oceny wniosku), której istotą jest szybka weryfikacja, czy złożone wnioski zawierają podstawowe informacje pozwalające na ich rozpatrzenie (jak wyżej);

3.    Usunięcie z wykazu działalności wspieranych rodzajów działalności związanych z przetwarzaniem lub sprzedażą produktów rolnych. Zmiana ta wynika ze stanowiska Komisji Europejskiej dotyczącego wsparcia dla przetwórstwa i sprzedaży produktów objętych Załącznikiem I do Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej (TFUE) w ramach PROW 2007-2013 dla Polski, w którym stwierdza się, iż w ramach działań osi 3 należy finansować przetwórstwo i sprzedaż produktów nieobjętych Załącznikiem I do tego Traktatu;

4.    Usunięcie z wykazu działalności wspieranych, działalności oznaczonych kodami PKD – 01.61.Z Działalność usługowa wspomagająca produkcję roślinną oraz 01.62.Z – Działalność usługowa wspomagająca chów i hodowlę zwierząt gospodarskich. Z doświadczeń we wdrażaniu tego działania oraz działania obejmującego wsparciem również tego typu usługi, kierowanego do osób związanych   z gospodarstwem rolnym, tj. działania „Różnicowanie w kierunku działalności nierolniczej” wynika, że do tej pory przyjęto do finansowania w obu wymienionych instrumentach pomocy bardzo dużą liczbę wniosków. dotyczących usług na rzecz gospodarstw rolnych  (ponad 8 tys. na prawie 20 tys. operacji);

5.    Dodanie do wykazu działalności wspieranych działalności określonej kodem PKD: 35.30.Z Wytwarzanie i zaopatrywanie w parę wodną, gorącą wodę i powietrze do układów klimatycznych;

6.    Zniesienie górnej bariery wieku, która dotychczas ograniczała możliwość ubiegania się o wsparcie przez osoby, które na dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy ukończyły 60 rok życia;

7.    Ograniczenie możliwości zmiany rodzaju działalności gospodarczej określonej we wniosku                  o przyznanie pomocy. Zgodnie z nowymi przepisami, wnioskodawcy będą mogli dokonywać jednej zmiany w zakresie planu finansowego operacji lub zestawienia rzeczowo-finansowego operacji, jeżeli zmiana ta nie spowoduje zmiany celu operacji wskazanego we wniosku o przyznanie pomocy, zwiększenia kwoty pomocy oraz zmiany rodzaju działalności gospodarczej określonej we wniosku kodem PKD;

8.    Uchylenie przepisu dotyczącego wymogu dostarczania faktur sprzedaży rzeczy będących przedmiotem leasingu, wystawionych przez zbywcę na rzecz finansującego. Przedmiotowe faktury dostarczane są obecnie w przypadku operacji obejmujących inwestycje polegające na nabyciu rzeczy będących przedmiotem leasingu, w celu weryfikacji przez ARiMR, czy raty zapłacone z tytułu wykonania umowy leasingu nie przekraczają ceny netto nabycia danej rzeczy. Wprowadzona zmiana wynika z doświadczeń we wdrażaniu działania, z których wynika, że przedmiot sprzedający (zbywca) jest często jednocześnie finansującym leasing. W takiej sytuacji finansujący posiada jedynie fakturę wystawioną przez producenta, która opiewa na kwotę niebędącą ceną rynkową rzeczy. W związku      z powyższym ocena, czy raty zapłacone z tytułu wykonania umowy leasingu nie przekraczają ceny netto nabycia danej rzeczy, nie może odbyć się na podstawie takiej faktury;

9.    Wprowadzenie regulacji umożliwiającej wyrażenie przez ARiMR zgody na zakończenie realizacji operacji lub złożenie wniosku o płatność po upływie terminów, odpowiednio 24 miesiące (operacje jednoetapowe) lub 36 miesięcy (operacje dwuetapowe) od daty zawarcia umowy albo 60 miesięcy    od dnia zawarcia umowy – w przypadku operacji obejmujących inwestycje polegające na nabyciu rzeczy będących przedmiotem leasingu – w terminie późniejszym, o nie więcej niż 6 miesięcy           od upływu tych terminów i nie później, niż do dnia 30 czerwca 2015 r. Ma to związek z przypadkami przekraczania przez beneficjentów określonych terminów, co na obecnym etapie wdrażania działania 312 „Tworzenie (…)” powodowałoby odmowę wypłaty pomocy beneficjentom, którzy zrealizowali inwestycję i osiągnęli cel operacji. Analogiczną zgodę ARiMR będzie mogła wyrazić w przypadku, gdy przed dniem wejścia w życie nowelizacji rozporządzenia powyższe teriny już upłynęły a ARiMR nie odmówiła wypłaty pomocy;

10.  Doprecyzowanie przepisu dotyczącego dokumentowania faktu zaistnienia następstwa prawnego. Obecnie w przypadku śmierci beneficjenta dokumentem, który może potwierdzać fakt zaistnienia następstwa prawnego, jest nie tylko postanowienie sądu o stwierdzenie nabycia spadku, ale również akt poświadczenia dziedziczenia sporządzony przez notariusza.

 

Wprowadził: Damian Król
 
Harmonogram odbioru odpadów
Portal Interesanta
Bezdomne zwierzęta
Strefa Płatnego Parkowania
poprzedni miesiąc
następny miesiąc
pn wt śr czw pt so nd
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
esesja
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Profil Zaufany ePUAP
Biuro Obsługi Interesanta - Dziennik Podawczy
BIP
ESP
Baza firm
Fotogaleria
Wodociągi Proszowickie
Zimowe utrzymanie dróg
System Informacji Przestrzennej
Baza Aktów Własnych
Zapłać Kartą lub Telefonem
SISMS -BLISKO
e-Usługi
Baza Noclegowa
Dopisz lub wypisz z listy subskrybentów
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach w serwisie, podaj swój adres e-mail.
dopiszwypisz
Klauzula na temat danych osobowych
Monitor Polski
Dziennik Ustaw
Prokopara
Małopolska. Tutaj się inwestuje.
Szpital
Policja
Powiat Proszowicki
Powiatowy Urząd Pracy
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Proszowicach
Województwo Małopolskie
Licznik odwiedzin:
 286 556 
Urząd Gminy i Miasta Proszowice, 3 Maja 72, 32-100 Proszowice, woj. małopolskie, tel.: 12 386 10 05, fax: 12 386 15 55, email: um@proszowice.pl, NIP: 682-10-90-177
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 Strona zgodna z WCAG 2.0 AA
projekt i hosting: INTERmedi@
zarządzane przez: CMS - SPI