Zamówienie publiczne - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Proszowice
Polska-Proszowice: Usługi związane z odpadami
2018/S 025-053740
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresy
Gmina Proszowice ul. 3 Maja 72 Proszowice 32-100 Polska Osoba do kontaktów: Małgorzata Kwiatkowska Tel.: +48 123861005 E-mail: um@proszowice.pl Faks: +48 123861555 Kod NUTS: PL21
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: www.proszowice.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Proszowice
Numer referencyjny: ROŚ.271.1.2018
II.1.2)Główny kod CPV
90500000
II.1.3)Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicielinieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, położonych na terenie gminy Proszowice, a takżewyposażenie nieruchomości w pojemniki i worki do zbierania odpadów.
Liczba nieruchomości położonych na terenie gminy Proszowice, na których zamieszkują mieszkańcy, wynosi 3364, w tym 3 316 nieruchomości jednorodzinnych i 48 wielorodzinnych. Liczba mieszkańców zamieszkującychww. nieruchomości, wg stanu na dzień 30.9. 2017 r. na podstawie złożonych deklaracji, wynosi 14 430 osoby, wtym 9 169 osób zamieszkałych na terenach wiejskich i 5 261 osób zamieszkałych na terenie miasta Proszowice.Selektywną zbiórkę odpadów zadeklarowało 7 209 osób.
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
II.2.3)Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL21
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Gmina i Miasto Proszowice województwo małopolskie.
II.2.4)Opis zamówienia:
Szacunkowa ilość odpadów przewidzianych do odbierania i zagospodarowania w całym okresie wykonywania usługi (1 rok) wynosi:
Szacunkowa ilość pojemników, w które należy wyposażyć nieruchomości jednorazowo, wynosi:
Do zbierania odpadów zmieszanych: 120 l –2 500 szt., 240 l – 1 500 szt., 1100 l – 100 szt.,
Do selektywnej zbiórki odpadów: 1100 l – 100 szt.
Szacunkowa ilość worków o pojemności 120 l do selektywnej zbiórki odpadów z nadrukiem Gmina Proszowice oraz nadrukiem oznaczającym rodzaj odpadów odpowiednio, w które należy wyposażać nieruchomości systematycznie, zgodnie z zapotrzebowaniami zgłaszanymi przez właścicieli nieruchomości:
Żółte – metale i tworzywa sztuczne – szacunkowa ilość 30 000 szt./rok.
Zielone –szkło – szacunkowa ilość 15 000 szt./rok.
Niebieskie – papier - szacunkowa ilość 10 000 szt./rok.
Brązowe – odpady ulegające biodegradacji -szacunkowa ilość 10 000 szt./rok.
Szacunkowa ilość worków 65 tys./rok.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium jakości - Nazwa: Termin płatności / Waga: 40
Cena - Waga: 60
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Okres w miesiącach: 12
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
1) posiada uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, wynikające z przepisów art. 9b i 9c ustawy z dnia 13.9. 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
2) posiada uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie transportu odpadów, wynikające z przepisów art. 233 ustawy z dnia 14.12. 2012 r. o odpadach,
3) Nie podlega wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 oraz ust. 5 pkt 8 ustawy. 1.
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę (ofertę,która została najwyżej oceniona), do złożenia aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i dokumentów:
1) zaświadczenia o wpisie do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, o którym mowa w art. 9b ust. 2 ustawy z dnia 13.9. 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, prowadzonego przez Burmistrza Gminy i Miasta Proszowice, wydanego na podstawie art.65 ust. 5 ustawy z dnia 2.7. 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2017 r.poz. 2168),
2) zezwolenia na transport odpadów, o którym mowa w art. 28 ust. 1 ustawy z dnia 27.4. 2001 r. o odpadach(Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243. z późn. zm.), w związku z art. 233 ustawy z dnia 14.12.2012 r. o odpadach,lub innego dokumentu (dokumentów), potwierdzającego uprawnienia do prowadzenia działalności w zakresie transportu odpadów,
3) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
4) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub
Innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
5) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
6) oświadczenia Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności,
7) oświadczenia Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne,
8) oświadczenia Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12.1.1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2017 r. poz. 1785)
III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który:
W okresie ostatnich 3 (trzech) lat przed upływem terminu składania ofert wykonał lub wykonuje co najmniej jedną usługę polegającą na odbieraniu i zagospodarowaniu – w okresie co najmniej dwunastu kolejnych miesięcy – odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych przez co najmniej 12 tys.mieszkańców,
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, który złożył najkorzystniejszą ofertę(ofertę,która została najwyżej oceniona), do złożenia aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów.
Wykazu usług, o których mowa w części V pkt 3 SIWZ, wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, wraz z podaniem ich przedmiotu (w tym wskazania liczby mieszkańców zamieszkałych nieruchomości, od właścicieli których były lub są odbierane i zagospodarowywane odpady komunalne), dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (nazwy, adresy), oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku usług nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
Zmiany postanowień umowy są dopuszczalne w zakresie:
1) terminów zawartych w Harmonogramie odbierania odpadów (Załącznik nr 2),
2) obowiązujących przepisów,
3) prawa miejscowego w tym regulaminu utrzymania czystości porządku oraz uchwał Rady Miejskiej w zakresie utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
4) zmiany w zakresie terminu, częstotliwości usług i sposobu wykonywania umowy w przypadku gdy niezbędna jest zmiana sposobu wykonania lub terminu, częstotliwości realizacji przedmiotu umowy, o ile taka zmiana jest korzystna dla Zamawiającego oraz konieczna w celu prawidłowego wykonania umowy.
5) zmiany w zakresie wynagrodzenia wykonawcy oraz zasad płatności tego wynagrodzenia w przypadku zmiany zakresu przedmiotu umowy.
2. Zmiana postanowień umowy może nastąpić tylko pod warunkiem, że Zamawiający wyrazi zgodę na taką zmianę.
3. Zmiany umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności
III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
Urząd Gminy i Miasta Proszowice, 3 Maja 72, 32-100 Proszowice, woj. małopolskie, tel.: 12 386 10 05, fax: 12 386 15 55, email: um@proszowice.pl, NIP: 682-10-90-177