Wprowadzone zmiany w przepisach prawa miejscowego umożliwiają w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyposażenie nieruchomości w pojemniki na odpady zmieszane. Zaopatrzenie w pojemniki będzie obowiązkiem przedsiębiorcy wybranego w prowadzonym przetargu na odbieranie i zagospodarowanie odpadów, pojemniki pozostaną własnością przedsiębiorcy. Pojemność (ilość) dostarczonych pojemników ma zapewnić zbieranie odpadów powstających na danej nieruchomości, zgodnie z postanowieniami regulaminu utrzymania czystości i porządku i zapotrzebowaniem zgłoszonym przez właściciela nieruchomości. (Np. minimalna pojemność pojemników na odpady zmieszane: zbiórka selektywna 25 l/1 osobę; bez selektywnej zbiórki 50 litrów/1 osobę).
Nieruchomości jednorodzinne, na których zgodnie ze złożoną deklaracją prowadzone jest selektywne zbieranie odpadów zostaną wyposażone także w worki służące do selektywnego zbierania odpadów komunalnych na papier, szkło, tworzywa sztuczne w ilości niezbędnej do zbierania segregowanych odpadów. Odpady selektywnie zbierane będą odbierane z częstotliwością 1 raz w miesiącu. Wypełnione oświadczenie należy złożyć w Urzędzie Gminy i Miasta Proszowice ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice do 16 grudnia 2013 r. Termin pierwszego dostarczenia pojemników - do 3 miesięcy po zgłoszeniu zapotrzebowania i podpisaniu umowy z przedsiębiorcą.
Załącznik:
Oświadczenie o zapotrzebowaniu na pojemniki (NOWE)