RSS
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Projekty
Zadanie finansowane ze środków WFOŚiGW w Krakowie
Erasmus +
Znajdujesz się w:  Strona główna > Urząd Gminy i Miasta > Ogłoszenia i obwieszczenia

Ogłoszenia i obwieszczenia

 
2018-08-22

Obwieszczenie

WOO-I.420.73.2018.JT.12

Kielce, dnia 21 sierpnia 2018 r.

OBWIESZCZENIE

Działając na podstawie art. 85 ust. 3, w związku z art. 75 ust. 1 pkt 1 lit. l ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1405 ze zm.)

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach

podaje do publicznej wiadomości, że wydał decyzję znak: WOO-I.420.73.2018.JT.10
z dnia 21 sierpnia 2018 r. o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.:

Przebudowa drogi gminnej Nr 329002T Lekszyce – Dalechowice 

od km 0 + 090 do km 1 + 390, dł. 1 300 mb”.

Z treścią ww. decyzji oraz dokumentacją sprawy można zapoznać się w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach, ul. Szymanowskiego 6, II piętro, pokój 120, w godzinach 730 – 1530.

Inwestorem przedsięwzięcia jest Gmina Kazimierza Wielka.


WOO-I.420.73.2018.JT.11

Kielce, dnia 21 sierpnia 2018 r.

OBWIESZCZENIE

Na podstawie art. 10 i art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.) i art. 74 ust. 3 pkt 1 oraz art. 75 ust. 1 pkt 1 lit. l ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn.
Dz. U z 2017 r. poz. 1405 ze zm.)

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach

zawiadamia, że na wniosek Gminy Kazimierza Wielka

w dniu 21 sierpnia 2018 r. wydał decyzję znak: WOO-I.420.73.2018.JT.10

o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pn.: Przebudowa drogi gminnej Nr 329002T Lekszyce – Dalechowice  od km 0 + 090 do km 1 + 390, dł. 1 300 mb, realizowanego przez Gminę Kazimierza Wielka.

            Informuję, że w myśl art. 49 Kpa, zawiadomienie stron postępowania o wydanej decyzji następuje w formie publicznego obwieszczenia. Zawiadomienie uważa się za dokonane po upływie 14 dni od dnia,
w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie. Wskazuje się dzień 23.08.2018 r. jako dzień, w którym nastąpiło publiczne obwieszczenie.

            Od niniejszej decyzji stronom przysługuje odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Zgodnie z art. 57 § 5 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało wysłane
w formie dokumentu elektronicznego (poprzez ePUAP) do organu administracji publicznej, a nadawca otrzymał urzędowe poświadczenie odbioru lub zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 1481 ze zm.), którego obowiązki pełni obecnie Poczta Polska S.A.

            Stronami w niniejszej sprawie są właściciele i współwłaściciele działek znajdujących się
w granicach inwestycji lub osoby legitymujące się inną formą władania (np. użytkownik wieczysty). Ponadto stronami w sprawie mogą być właściciele i współwłaściciele działek w obszarze oddziaływania inwestycji lub osoby legitymujące się inną formą władania w obszarze oddziaływania przedsięwzięcia.

Strony postępowania mogą zapoznać się z treścią ww. decyzji w Urzędzie Miasta i Gminy Kazimierza Wielka –  ul. T. Kościuszki 12 (w godzinach pracy urzędu) oraz w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach – ul. Szymanowskiego 6, II piętro, pokój 120, w godzinach 730 – 1530.


Kielce, dnia 21 sierpnia 2018 r.

WOO-I.420.73.2018.JT.10                                                  

D E C Y Z J A

o środowiskowych uwarunkowaniach przedsięwzięcia 

Na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1257 ze zm.) oraz art. 71 ust. 2 pkt 2, art. 75 ust. 1 pkt 1 lit. l, art. 84 ust. 1 i 2 oraz art. 85 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 1405 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku Gminy Kazimierza Wielka

stwierdzam 

brak potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia pod nazwą:  „Przebudowa drogi gminnej Nr 329002T Lekszyce – Dalechowice  od km 0 + 090 do km 1 + 390, dł. 1 300 mb”, realizowanego przez Gminę Kazimierza Wielka.

U z a s a d n i e n i e

W dniu 18.06.2018 r. do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach wpłynął wniosek Gminy Kazimierza Wielka o wydanie decyzji środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia pod nazwą: „Przebudowa drogi gminnej Nr 329002T Lekszyce – Dalechowice  od km 0 + 090 do km 1 + 390, dł. 1 300 mb”.

Do wniosku załączono kartę informacyjną przedsięwzięcia, mapę ewidencyjną obejmującą przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie oraz wypis z wykazu działek i podmiotów ewidencyjnych.

W dniu 27.06.2018 r. i 28.06.2018 r. Inwestor przedłożył uzupełnienia karty informacyjnej przedsięwzięcia.

Inwestycja została zaliczona do kategorii przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko, o których mowa w art. 59 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r., poz. 1405 ze zm.) wymienionych w § 3 ust. 1 pkt 60 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz. 71).

Stosownie do art. 75 ust. 1 pkt 1 lit. l ww. ustawy w przypadku przedsięwzięć, dla których wnioskodawcą jest jednostka samorządu terytorialnego lub podmiot od niej zależny, organem właściwym do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest regionalny dyrektor ochrony środowiska.

O wszczęciu postępowania i możliwości zapoznania się z aktami przedmiotowej sprawy strony powiadomione zostały zgodnie z wymogami art. 61 § 1 i § 4 oraz art. 49 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, w związku z art. 74 ust. 3 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, obwieszczeniem znak: WOO-I.420.73.2018.JT.1 z dnia 02.07.2018 r.

W toku prowadzonego postępowania zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tut. organ pismem znak: WOO-I.420.73.2018.JT.3 z dnia 02.07.2018r. wystąpił do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku - Zdroju o opinię, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Zgodnie z art. 64 ust. 1 pkt 4 ww. ustawy tut. organ w dniu 02.07.2018 r. pismem znak: WOO-I.420.73.2018.JT.2 wystąpił do Dyrektora Zarządu Zlewni w Krakowie – Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie o opinię, co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko w aspekcie celów środowiskowych ustanowionych dla jednolitych części wód.

Obwieszczenie zawiadamiające o powyższym zostało wywieszone na tablicach ogłoszeń:

-     Urzędu Miasta i Gminy Kazimierza Wielka w terminie od dnia 04.07.2018 r. do dnia 18.07.2018 r.,

-     Urzędu Gminy i Miasta Proszowice w terminie od dnia 04.07.2018 r. do dnia 18.07.2018 r.,

-     sołectwa Marcinkowice, Lekszyce i Dalechowice w terminie od dnia 04.07.2018 r. do dnia 18.07.2018 r.

-     w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach w terminie od dnia 04.07.2018 r. do dnia 18.07.2018 r.

Ponadto obwieszczenie zostało zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach w terminie od dnia 04.07.2018 r. do dnia 18.07.2018 r..

W dniu 05.07.2018 r. Inwestor przedłożył brakujące wypisy z wykazu działek i podmiotów ewidencyjnych.

Organ inspekcji sanitarnej pismem znak: SE.V-4470/35/18 z dnia 11.07.2018r. wyraził opinię, że dla planowanego przedsięwzięcia nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

Dyrektor Zarządu Zlewni w Krakowie - Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie pismem znak: KR.ZZO.2.435.301.2018.AS z dnia 19.07.2018r. uznał, że dla planowanego przedsięwzięcia nie zachodzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko oraz wskazał na konieczność nałożenia warunków i wymagań ograniczających korzystanie ze środowiska.

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Kielcach po analizie całości zgromadzonego materiału na podstawie art. 63 ust. 2 ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, wydał postanowienie znak: WOO-I.420.73.2018.JT.6 z dnia 24.07.2018 r., w którym odstąpił od nałożenia obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko. Uznano, że wprowadzone zabezpieczenia na etapie realizacji, jak i funkcjonowania planowanego przedsięwzięcia skutecznie zabezpieczą środowisko gruntowo – wodne przez zanieczyszczeniem, co ma swoje odzwierciedlenie
w dalszej części uzasadnienia decyzji.

Dane o złożonym wniosku oraz wydanym postanowieniu o odstąpieniu od przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko zostały zamieszczone w,,Publicznie dostępnym wykazie danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie, prowadzonym przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Kielcach.

Przed wydaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach stosownie do art. 10 § 1 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego strony postępowania zawiadomiono w formie obwieszczenia o zebraniu dowodów i możliwości zapoznania się z materiałami i dowodami w przedmiotowej sprawie, jak również możliwości wniesienia uwag i wniosków w terminie 5 dni od dnia doręczenia zawiadomienia. Obwieszczenie znak: WOO-I.420.73.2018.JT.7 z dnia 24.07.2018 r., informujące o wydanym postanowieniu oraz o zebraniu dowodów w przedmiotowej sprawie zostało wywieszone na tablicach ogłoszeń:

-     Urzędu Miasta i Gminy Kazimierza Wielka w terminie od dnia 26.07.2018 r. do dnia 09.08.2018 r.,

-     Urzędu Gminy i Miasta Proszowice w terminie od dnia 26.07.2018 r. do dnia 09.08.2018 r.,

-     sołectwa Marcinkowice, Lekszyce i Dalechowice w terminie od dnia 26.07.2018 r. do dnia 09.08.2018 r.,

-     w siedzibie Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach w terminie od dnia 26.07.2018 r. do dnia 09.08.2018 r.,

Ponadto obwieszczenie zostało zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Kielcach w terminie od dnia 26.07.2018 r. do dnia 09.08.2018 r.,

W trakcie prowadzonego postępowania nie wniesiono uwag lub żądań w przedmiotowej sprawie.

Informacje zawarte w karcie informacyjnej przedsięwzięcia pozwalają na stwierdzenie, że planowana inwestycja zarówno w fazie realizacji jak i eksploatacji nie powinna w sposób znaczący oddziaływać na środowisko.

Przedsięwzięcie polegać będzie na przebudowie drogi gminnej nr 329002T o łącznej długości ok. 1,3 km zlokalizowanej na działkach o nr ewidencyjnych 48 obręb 0022 Lekszyce oraz 393/5 obręb 0007 Dalechowice, gmina Kazimierza Wielka, powiat kazimierski, województwo świętokrzyskie. Zamierzenie przebiega w granicach istniejącego pasa drogowego. W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia przewidziano m.in. przebudowę konstrukcji drogi wraz z wykonaniem nowej nawierzchni asfaltowej, budowę i remont przepustów pod drogą. Ponadto umocnione zostaną skarpy oraz dno rowu przydrożnego.

Projektowana klasa drogi D (dojazdowa) z jezdnią o nawierzchni z betonu asfaltowego i szerokości ok. 3,5 m z obustronnymi poboczami o szerokości ok. 0,75 m.

Droga przebiega głównie w sąsiedztwie użytków rolnych, łąk i pastwisk oraz rozproszonej zabudowy mieszkaniowej zagrodowej.

Na etapie realizacji przedsięwzięcia należy spodziewać się uciążliwości w zakresie emisji zanieczyszczeń do powietrza, hałasu, wytwarzania odpadów oraz oddziaływania na środowisko gruntowo-wodne.

Prace związane z przebudową drogi wiązać się będą ze wzrostem poziomu hałasu, którego źródłem będzie praca sprzętu budowlanego, środków transportu. Jednak hałas będzie miał zasięg lokalny. Trasa przedsięwzięcia przebiega wzdłuż terenów użytkowanych rolniczo oraz terenów rozproszonej zabudowy zagrodowej. W celu zmniejszenia uciążliwości dla mieszkańców i użytkowników najbliższej zabudowy, prace budowlane w sąsiedztwie tych terenów wykonywane będą w porze dziennej, przy zastosowaniu urządzeń i maszyn w pełni sprawnych oraz zapewniona będzie odpowiednia organizacja minimalizująca uciążliwości, w tym np. unikanie jałowej pracy maszyn i urządzeń.

W okresie realizacji przedsięwzięcia będą miały miejsce również uciążliwości związane z emisją do powietrza zanieczyszczeń z procesu spalania paliw w silnikach maszyn budowlanych i pojazdów transportowych. Powyższe emisje będą miały charakter okresowy, a uciążliwości z nimi związane ustaną wraz z zakończeniem prac budowlanych.

Z uwagi na realizację inwestycji w obrębie istniejącego pasa drogowego, brak wycinki drzew i krzewów nie przewiduje się negatywnego wpływu na różnorodność biologiczną. Drzewa i krzewy występujące w sąsiedztwie planowanej do przebudowy drogi w trakcie wykonywanych prac należy zabezpieczyć np. poprzez wygrodzenie terenu wokół drzew, odeskowanie, owinięcie pni drzew i przykrycie odkrytych korzeni matami słomianymi, a także w razie potrzeby podwiązanie gałęzi narażonych na uszkodzenia. Prace w pobliżu bryły korzeniowej należy wykonywać ręcznie lub przy użyciu mini koparek.

Realizacja planowanego przedsięwzięcia wiązać się będzie z powstawaniem odpadów typowych dla tego typu prac, głównie z grupy 17 tj. odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej. Zapewniony zostanie odpowiedni system zbierania i usuwania odpadów zgodny z zasadami gospodarowania odpadami określonymi w ustawie z 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jedn. Dz. U. z 2018 poz. 992 ze zm.).Ewentualne niezanieczyszczone masy ziemne, powstające podczas prac budowlanych, należy w maksymalnym stopniu zagospodarować na terenie planowanej inwestycji nie powodując zmian stanu wody na gruncie wpływających ze szkodą dla gruntów sąsiednich. W przypadku ziemi zanieczyszczonej postępować zgodnie z zasadami gospodarowania odpadami.

Na placu budowy zostaną ustawione przenośne urządzenia sanitarne, które będą okresowo opróżniane z nieczystości przez specjalistyczną firmę posiadającą stosowne zezwolenie i dostarczone do punktów zlewnych oczyszczalni ścieków.

Realizacja inwestycji będzie wiązała się z okresowym zajęciem terenu - miejsca składowania materiałów budowlanych oraz przechowywania sprzętu budowlanego. Zaplecze budowy, w tym bazy materiałowo – sprzętowe, winny zostać zlokalizowane poza obszarami Natura 2000 i siedliskami przyrodniczymi, poza dolinami cieków wodnych na terenie przekształconym antropogenicznie, z uwzględnieniem zasady minimalizacji zajęcia i przekształcenia jego powierzchni. Miejsce składowania materiałów budowlanych oraz przechowywania sprzętu budowlanego mogącego zanieczyścić środowisko gruntowo-wodne zlokalizowane zostanie na powierzchni szczelnej oraz wyposażone w sorbenty do zbierania ewentualnych zanieczyszczeń. Po zakończeniu prac teren ten zostanie uporządkowany.

Funkcjonowanie drogi wiąże się z emisją hałasu i zanieczyszczeń do powietrza oraz odprowadzeniem do środowiska wód z odwodnienia drogi.

Planowana do przebudowy droga przebiega wzdłuż terenów użytkowanych rolniczo oraz terenów rozproszonej zabudowy zagrodowej, dla których poziomy dopuszczalne określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku (tekst jedn. Dz.U. 2014 r. poz. 112) wynoszą 65 dB dla pory dnia i 56 dB dla nocy. Jak wynika z dokumentacji natężenie ruchu określono na poziomie do 40 pojazdów/dobę. Eksploatacja drogi nie powinna powodować przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu określonych w ww. rozporządzeniu na terenach chronionych akustycznie.

Mając na uwadze wskazane powyżej natężenie ruchu ocenia się, że imisja zanieczyszczeń na terenach znajdujących się poza pasem drogowym nie będzie przekraczać standardów określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 r. w sprawie wartości odniesienia dla niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. Nr 16, poz. 87) oraz w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2012 r. w sprawie poziomów niektórych substancji w powietrzu (Dz. U. z 2012 r. poz. 1031).

W „Aktualizacji Programu ochrony powietrza dla województwa świętokrzyskiego wraz z planem działań krótkoterminowych” przyjętej Uchwałą Nr XVII/248/15 Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego z dnia 27 listopada 2015 r. (Dz. Urz. Woj. Święt. poz. 3890) w celu poprawy jakości powietrza w strefach województwa świętokrzyskiego dla redukcji emisji zanieczyszczeń z transportu wyznaczone zostały działania naprawcze w ramach nadrzędnego celu długoterminowego Programu, w tym m. in. ograniczenie emisji liniowej osiąga się poprzez poprawę stanu technicznego dróg, co powoduje zmniejszenie wielkości unosu pyłu (tzw. emisja wtórna) z powierzchni drogi. Przedmiotowa inwestycja wpisuje się w ww. założenia, wymiana nawierzchni tłuczniowej na bitumiczną przyczyni się do poprawy stanu drogi, zmniejszenia zapylenia, hałasu.

Eksploatacja przedmiotowego przedsięwzięcia wiąże się z koniecznością odprowadzania wód z odwodnienia drogi. Odprowadzanie wód przewidziano za pomocą spadków poprzecznych i podłużnych do istniejących rowów przydrożnych. Biorąc pod uwagę klasę drogi oraz natężenie ruchu pojazdów oceniono, że stężenia zanieczyszczeń w wodach opadowych i roztopowych odprowadzanych z powierzchni jezdni nie będą przekraczać wartości 100mg/l dla zawiesiny ogólnej i 15mg/l dla węglowodorów ropopochodnych.

Zgodnie z przepisami dyrektywy 2000/60/we Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2000 r. ustanawiającej ramy wspólnotowego działania w dziedzinie polityki wodnej (tzw. Ramowa Dyrektywa Wodna) planowanie gospodarowaniem wodami odbywa się w podziale na obszary dorzeczy. Zgodnie z Planem gospodarowania wodami na obszarze dorzecza Wisły przyjętym Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 18 października 2016 r. (Dz. U. 2016 poz. 1911, zm.: Dz. U. z 2016 r. poz. 1958) inwestycja jest zlokalizowana w obszarze:

- Jednolitej Części Wód Powierzchniowych oznaczonej Europejskim kodem PLRW200062139298 nazwanym Łękawa, zaliczonej do regionu wodnego Górnej Wisły, posiada status naturalnej części wód, stan wód oceniono jako zły, zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych. Celem środowiskowym jest dobry stan ekologiczny i dobry stan chemiczny wód. Przewidziano dla niej odstępstwo - przedłużenie terminu osiągnięcia celu do roku 2021 w związku z brakiem możliwości technicznych.

- Jednolitej Części Wód Powierzchniowych oznaczonej Europejskim kodem PLRW2000621392969 nazwanym Kantorówka, zaliczonej do regionu wodnego Górnej Wisły, posiada status naturalnej części wód, stan wód oceniono jako zły, zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych. Celem środowiskowym jest dobry stan ekologiczny i dobry stan chemiczny wód. Przewidziano dla niej odstępstwo - przedłużenie terminu osiągnięcia celu do roku 2021 w związku z brakiem możliwości technicznych.

- Jednolitej Części Wód Podziemnych oznaczonej Europejskim kodem PLGW2000132, zaliczonej
do regionu wodnego Górnej Wisły. Charakteryzuje się dobrym stanem ilościowym i słabym stanem chemicznym, zagrożona ryzykiem nieosiągnięcia celów środowiskowych. Celem środowiskowym jest dobry stan chemiczny oraz dobry stan ilościowy. Przewidziano dla niej odstępstwo - przedłużenie terminu osiągnięcia celu do roku 2027 w związku z brakiem możliwości technicznych.

Jak wynika z opinii Dyrektora Zarządu Zlewni w Krakowie - Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie (pismo znak: KR.ZZO.2.435.301.2018.AS z dnia 19.07.2018r.) nie przewiduje się negatywnego wpływu planowanego przedsięwzięcia na możliwość osiągnięcia celów środowiskowych dla jednolitych części wód podziemnych, jednolitych części wód powierzchniowych, obszarów chronionych, o których mowa w art. 56, art. 57, art. 59 i art. 61 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. Prawo wodne (Dz.U. z 2017 r. poz. 1566 ze zm.).

Zamierzenie usytuowane jest poza obowiązującymi strefami ochronnymi ujęć wód, najbliższa strefa ochronna ujęcia wody podziemnej - źródliska w miejscowości Dzierążnia  ustanowiona  rozporządzeniem Nr 6/2014 Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie z dnia 31 stycznia 2014 r. w sprawie ustanowienia strefy ochronnej ujęcia wody podziemnej – źródliska w miejscowości Dzierążnia, gmina Działoszyce, powiat pińczowski, województwo świętokrzyskie, znajduje się w odległości ok. 20 km na północ (źródło: http://warunki.krakow.rzgw.gov.pl/imap/).

Planowane zamierzenie nie znajduje się w granicach Głównego Zbiornika Wód Podziemnych.

Droga przecina ciek o nazwie Łękawa oraz inny ciek bez nazwy. Zaplecze budowy, w tym bazy materiałowo – sprzętowe, winny zostać zlokalizowane na terenie przekształconym, w odległości co najmniej 10m od koryta Łękawy oraz cieku bez nazwy. Podczas wykonywanych prac należy zastosować rozwiązania chroniące wody powierzchniowe przed zanieczyszczeniami oraz ograniczyć zakres prac w korycie cieków do niezbędnego minimum. W przypadku stwierdzenia płazów na etapie budowy drogi należy przenieść je w bezpieczne miejsce, na tereny sąsiednie, niekolidujące z inwestycją. W ramach przedsięwzięcia planowany jest remont istniejących przepustów oraz wykonanie nowych przepustów. Biorąc pod uwagę fakt, iż nie przewiduje się budowy wysokich skarp oraz stosowania barier stanowiących przeszkodę do przemieszczenia się zwierząt, przedmiotowa inwestycja nie będzie oddziaływała znacząco negatywnie na migrację zwierząt.

Planowane przedsięwzięcie znajduje się poza obszarami wymagającymi specjalnej ochrony ze względu na występowanie gatunków roślin i zwierząt, ich siedlisk oraz siedlisk przyrodniczych objętych ochroną, tj. obszarami sieci ekologicznej Natura 2000. Najbliższe formy ochrony przyrody położone są na północny – wschód od przebudowywanej drogi, tj.: w odległości ok. 15 km znajduje się Koszycko-Opatowski Obszar Chronionego Krajobrazu, w odległości ok. 20 km Nadnidziański Park Krajobrazowy, w odległości 18 km Obszar Natura 2000 Ostoja Kozubowska PLH260029, w odległości ok. 21 km Obszar Natura 2000 Dolina Nidy PLB260001. Najbliższe siedlisko przyrodnicze o kodzie 9170 Grąd środkowoeuropejski i subkontynentalny (Galio-Carpinetum, Tilio-Carpinetum)znajduje się w odległości ok. 19 km od przedsięwzięcia. Uwzględniając odległość od inwestycji, zakres, charakter przedsięwzięcia oraz zasięg jego oddziaływania na środowisko, zastosowane rozwiązania chroniące środowisko stwierdza się, że nie będzie ono znacząco negatywnie oddziaływać na cele ochrony obszaru Natura 2000, w tym w szczególności na stan siedlisk przyrodniczych, siedlisk gatunków roślin i zwierząt, gatunki, dla których ochrony wyznaczono obszar Natura 2000 oraz integralność obszaru Natura 2000 i jego powiązania z innymi obszarami.

Granica Głównego Korytarza Ekologicznego o nazwie Puszcza Niepołomicka przebiega w odległości ok. 5,80 km na południe od analizowanej drogi.

Inwestycja nie jest zlokalizowana na obszarach o krajobrazie mającym znaczenie historyczne, kulturowe lub archeologiczne – w sytuacji ewentualnego odkrycia w trakcie prac ziemnych przedmiotu, co do którego istnieje przypuszczenie, iż jest on zabytkiem należy wstrzymać wszelkie roboty mogące uszkodzić lub zniszczyć odkryty przedmiot, zabezpieczyć, przy użyciu dostępnych środków, ten przedmiot i miejsce jego odkrycia, niezwłocznie zawiadomić o tym Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków bądź Burmistrza Miasta i Gminy Kazimierza Wielka.

Teren przedsięwzięcia nie jest zaliczany do terenów podgórskich i górskich wymienionych w Zarządzeniu nr 18/2000 Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 2 marca 2000 r. w sprawie ustalenia wykazu miejscowości zaliczonych do terenów podgórskich i górskich na terenie województwa świętokrzyskiego (Dz. Urz. Woj. Święt. z 2000 r. Nr 13 poz. 104).

W zasięgu oddziaływania przedsięwzięcia nie występują obszary wybrzeży i środowiska morskiego, tereny ochrony uzdrowiskowej, tereny przylegające do jezior.

Z uwagi na Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/52/UE z dnia 16 kwietnia 2014 r. zmieniająca dyrektywę 2011/92/UE w sprawie oceny wpływu wywieranego przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko i rozpoczęcie implementacji do prawa polskiego, analizując adaptację przedsięwzięcia do zmian klimatu, w tym elementy wpływające na łagodzenie tych zmian należy stwierdzić, że:

- wystąpi emisja do powietrza, w tym gazów cieplarnianych w związku ze spalaniem paliwa
w silnikach pojazdów, maszyn na etapie realizacji i eksploatacji,

- przedsięwzięcie usytuowane jest poza terenami osuwisk (http://geozagrozenia.pgi.gov.pl/ oraz terenami zagrożonymi podtopieniami (http://mapy.isok.gov.pl/imap/),

- w rozwiązaniach projektowych wymagany jest dobór odpowiednich materiałów i technologii wykonania,

- przedsięwzięcie ze względu na swój charakter i lokalizację jest neutralne względem oddziaływań związanych z klęskami żywiołowymi jak np. susze, podnoszący się poziom mórz, sztormy, erozja wybrzeża i intruzje wód zasolonych.

Wpływ przedsięwzięcia na zmianę klimatu należy uznać jako małoznaczący.

 

Analizując wpływ na krajobraz stwierdzono, że przedmiotowa droga, podlegająca przebudowie w ramach przedsięwzięcia, stanowi część krajobrazu lokalnego, jest w niego wpisana i jednocześnie sama go kształtuje.

Ryzyko wystąpienia poważnej awarii na analizowanym terenie może być związane z poważną awarią w transporcie drogowym, niekontrolowanym wyciekiem przewożonych substancji niebezpiecznych, wyciekiem płynów eksploatacyjnych na skutek usterek technicznych pojazdów samochodowych albo maszyn budowlanych. Niemniej realizacja przedsięwzięcia ma na celu poprawę stanu technicznego drogi oraz bezpieczeństwa ruchu, a tym samym zmniejszenie ryzyka wystąpienia awarii.

Jak wynika z opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku - Zdroju z dnia 11.07.2018 r. znak: Nr SE.V-4470/35/18 planowane przedsięwzięcie nie stanowi zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi. Przedsięwzięcie nie będzie powodować ponadnormatywnego oddziaływania w zakresie klimatu akustycznego i jakości powietrza na terenach znajdujących się poza pasem drogowym.

Uwzględniając charakter przedsięwzięcia oraz jego zakres należy stwierdzić, że transgraniczne oddziaływanie na środowisko nie wystąpi. Nie prowadzono więc postępowania w tym zakresie.

Z uwagi na rodzaj, zakres i charakter przedsięwzięcia, skalę oddziaływania przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko odstąpiono od przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko.

W związku z wypełnieniem przez Inwestora wymogów formalnych do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia, po szczegółowej analizie zgromadzonych materiałów, uwzględniając specyfikę planowanego przedsięwzięcia i zasięg jego oddziaływania we wszystkich aspektach środowiskowych, orzeczono jak w osnowie decyzji.

Na podstawie art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jedn. Dz. U. z 2016 r. poz.1827) wnioskodawca zwolniony jest od opłaty skarbowej.

Pouczenie

Od niniejszej decyzji stronie służy odwołanie do Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, za pośrednictwem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

Zgodnie z art. 57 § 5 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1257 ze zm.) termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało wysłane w formie dokumentu elektronicznego (poprzez ePUAP) do organu administracji publicznej, a nadawca otrzymał urzędowe poświadczenie odbioru lub zostało nadane
w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2017r., poz. 1481 ze zm.), którego obowiązki pełni obecnie
Poczta Polska S.A.

Zgodnie z art. 127a § 1 i § 2 Kpa w trakcie biegu terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję. Z dniem doręczenia organowi administracji publicznej oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do wniesienia odwołania przez ostatnią ze stron postępowania, decyzja staje się ostateczna i prawomocna. Strony zrzekając się prawa do wniesienia odwołania zrzekają się zatem równocześnie prawa wniesienia skargi do sądu.

Zgodnie z art. 130 § 4 Kpa decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem wszystkich stron lub jeżeli wszystkie strony zrzekły się prawa do wniesienia odwołania.


 

Załącznik Nr 1

do decyzji Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Kielcach znak: WOO-I.420.73.2018.JT.10 z dnia 21 sierpnia 2018 r.
o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji pod nazwą: Przebudowa drogi gminnej Nr 329002T Lekszyce – Dalechowice  od km 0 + 090 do km 1 + 390, dł. 1 300 mb”. 

Charakterystyka przedsięwzięcia

Przedsięwzięcie polegać będzie na przebudowie drogi gminnej nr 329002T o łącznej długości ok. 1,3 km zlokalizowanej na działkach o nr ewidencyjnych 48 obręb 0022 Lekszyce oraz 393/5 obręb 0007 Dalechowice, gmina Kazimierza Wielka, powiat kazimierski, województwo świętokrzyskie. Zamierzenie przebiega w granicach istniejącego pasa drogowego. W ramach przedmiotowego przedsięwzięcia przewidziano m.in. przebudowę konstrukcji drogi wraz z wykonaniem nowej nawierzchni asfaltowej, budowę i remont przepustów pod drogą. Ponadto umocnione zostaną skarpy i dno rowu przydrożnego.

Droga przebiega głównie w sąsiedztwie użytków rolnych, łąk i pastwisk oraz rozproszonej zabudowy mieszkaniowej zagrodowej.

Parametry drogi:

-       kategoria drogi:               gminna,

-       klasa techniczna drogi:    D,

-       liczba jezdni:                  1,

-       szerokość jezdni:            ok. 3,5 m,

-       szerokość poboczy:         ok. 0,75 m (w tym utwardzonych 0,25 m),

-       prędkość projektowa       30 km/h w terenie zabudowanym,

 

Przewidywana konstrukcja nawierzchni jezdni drogi:

-     beton asfaltowy ścisły ok. 5 cm;

-     górna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego ok. 10 cm;

-     wyrównanie kruszywem łamanym ok. 5 cm;

-     dolna warstwa podbudowy z kruszywa łamanego ok. 20 cm;

Inwestycja nie będzie wiązać się z wycinką drzew i krzewów.

Wprowadził: Dominik Ochęduszko
 
Harmonogram odbioru odpadów
Portal Interesanta
Bezdomne zwierzęta
Strefa Płatnego Parkowania
poprzedni miesiąc
następny miesiąc
pn wt śr czw pt so nd
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
esesja
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Profil Zaufany ePUAP
Biuro Obsługi Interesanta - Dziennik Podawczy
BIP
ESP
Baza firm
Fotogaleria
Wodociągi Proszowickie
Zimowe utrzymanie dróg
System Informacji Przestrzennej
Baza Aktów Własnych
Zapłać Kartą lub Telefonem
SISMS -BLISKO
e-Usługi
Baza Noclegowa
Dopisz lub wypisz z listy subskrybentów
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach w serwisie, podaj swój adres e-mail.
dopiszwypisz
Klauzula na temat danych osobowych
Monitor Polski
Dziennik Ustaw
Prokopara
Małopolska. Tutaj się inwestuje.
Szpital
Policja
Powiat Proszowicki
Powiatowy Urząd Pracy
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Proszowicach
Województwo Małopolskie
Licznik odwiedzin:
 286 556 
Urząd Gminy i Miasta Proszowice, 3 Maja 72, 32-100 Proszowice, woj. małopolskie, tel.: 12 386 10 05, fax: 12 386 15 55, email: um@proszowice.pl, NIP: 682-10-90-177
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 Strona zgodna z WCAG 2.0 AA
projekt i hosting: INTERmedi@
zarządzane przez: CMS - SPI