SKP.210.1.2016
OGŁOSZENIE
o naborze na wolne stanowisko urzędnicze
w Urzędzie Gminy i Miasta w Proszowicach
I. Nazwa i adres jednostki:
Urząd Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice
II. Określenie stanowiska urzędniczego:
Inspektor ds. budżetu w wymiarze pełnego etatu w Wydziale Finansowo- Księgowym.
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem pracy
1. Wymagania niezbędne – konieczne do podjęcia pracy na stanowisku:
a) spełnienie wymagań zawartych w art. 6 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U z 2014 r., poz.1202)
b) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe w zakresie Rachunkowości lub Finansów i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
2. Wymagania dodatkowe związane ze stanowiskiem pracy:
a) znajomość podstawowych zasad funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, znajomość ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy prawo zamówień publicznych,
b) znajomość zasad ochrony danych osobowych,
c) znajomość zasad księgowości budżetowej w zakresie dochodów budżetowych oraz budżetu, planu kont i klasyfikacji budżetowej oraz zasad gospodarki finansowej jednostek budżetowych i dyscypliny finansów publicznych,
d) wiedza i umiejętności do prowadzenia księgowości komputerowej i samodzielnej obsługi programu komputerowego do prowadzenia księgowości,
e) znajomość przepisów: m.in. z zakresu kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o finansach publicznych, o rachunkowości, prawo zamówień publicznych, o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych, umiejętność sporządzania sprawozdań z zakresu dochodów budżetu i Budżetu oraz bilansów budżetowych, analiz danych statystycznych, tworzenia prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia,
f) znajomość i umiejętność wykorzystania programów komputerowych z pakietu MS Office (Word i Excel), a w szczególności w zakresie oprogramowania finansowo – księgowego,
g) predyspozycje do pracy na stanowisku urzędniczym oraz do pracy w zespole, umiejętność organizacji i współpracy zasobami ludzkimi.
h) cechy osobowości takie jak: komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy w zespole, umiejętność organizacja czasu pracy, rzetelność, odpowiedzialność.
IV. Wskazanie zakresu zadań wykonywanych na stanowisku pracy.
1.Prowadzenie komputerowo ewidencji urządzeń analitycznych i syntetycznych dla budżetu gminy,
- kompletowanie i dekretowanie dokumentów finansowo-księgowych dotyczących dochodów budżetu gminy,
- prowadzenie urządzeń analitycznych do dochodów gminy wyjątkiem podatków i czynszów,
2. Komputerowe prowadzenie rejestru zbiorowego wpłat podatkowych,
3. Bieżące i systematyczne uzgadnianie sald na rachunkach bankowych oraz sald na kontach rozrachunkowych,
4. Bieżące ustalenia i likwidacja należności budżetowych w zakresie prowadzonych agend,
5. Bieżąca realizacja należności i zobowiązań,
6. Miesięczne uzgadnianie obrotów księgowych pomiędzy poszczególnymi urządzeniami analityczno-syntetycznymi, miesięczne zamykanie tych urządzeń,
7. Sporządzanie okresowych, miesięcznych, kwartalnych, półrocznych i rocznych zbiorczych sprawozdań z wykonania budżetu,
8. Przygotowanie i sporządzanie dokumentów finansowych w sprawie zamknięcia rokubudżetowego:
- przygotowanie danych do sporządzania sprawozdań rocznych,
9. Bieżąca i systematyczna współpraca z pracownikami księgowości budżetowej i podatkowej
10.Prowadzenie ewidencji analitycznej kredytów, pożyczek i obligacji zaciąganych przez Urząd, oraz obsługa związana z ich spłatami,
11. Samokształcenie i doskonalenie się poprzez zapoznanie się z bieżącymi przepisami:
- Ustawa o rachunkowości
- Ustawa o samorządzie gminnym
- Ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- Ustawa o finansach publicznych,
- Ustawa o opłacie skarbowej,
- Ustawa o ochronie danych osobowych.
V. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1) praca jednozmianowa w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Proszowice.
2) praca z komputerem.
VI. Wymagane dokumenty:
1. list motywacyjny
2. życiorys (CV),
3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
4. kopia dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje i kopie dotychczasowych
świadectw pracy,
6. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni
praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia
publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
7. oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.
8. adres do korespondencji oraz numer telefonu.
VII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów:
Wymagane dokumenty (z oznaczeniem nadawcy) należy składać w zamkniętych kopertach osobiście w siedzibie Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul.3 Maja 72 i piętro, pok. 52 z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora” do dnia 25 kwietnia 2016 r. do godz. 15:00.
lub
przesłać pocztą do dnia 25 kwietnia 2016 r. – (decyduje data wpływu do urzędu)
na adres:
Urząd Gminy i Miasta Proszowice
ul.3 Maja 72
32-100 Proszowice
z dopiskiem: „ Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora”
Dodatkowe informacje pod nr tel. 12 386 18 35.
Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej www.bip.małopolska.pl oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice.
IX. Informacje dodatkowe:
W miesiącu poprzedzającym datę publikacji niniejszego ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy i Miasta w Proszowicach, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6 %.
W związku z powyższym nie ma zastosowania zasada pierwszeństwa w zatrudnieniu na stanowisku urzędniczym określona w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych.
Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV oraz kwestionariusz osobowy powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.
- Dokumenty, które wpłyną do urzędu po terminie określonym w ogłoszeniu, nie będą rozpatrywane.
- Kandydaci, których dokumenty nie spełniają wymagań formalnych, nie będą powiadamiani o dalszym toku naboru.
- Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w wyniku naboru zostaną dołączone do jego akt osobowych w momencie zatrudnienia.
- Dokumenty pozostałych kandydatów są przechowywane, za ich zgodą, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
- W przypadku unieważnienia naboru, złożone dokumenty kandydatów są wydawane ich nadawcom albo komisyjnie niszczone po upływie miesiąca od daty unieważnienia naboru.
O terminie przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej kandydaci zostaną poinformowani osobiście.