RSS
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Wymagane jest uaktualnienie wtyczki Flash Player.
Projekty
Zadanie finansowane ze środków WFOŚiGW w Krakowie
Erasmus +
Znajdujesz się w:  Strona główna > Aktualności

Aktualności

 
2011-06-13

MIĘDZYNARODOWY PROJEKT e-Twinning "COLOURS of WINTER"

Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Poland

Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey

- etwinning.jpg

Interdyscyplinarny projekt „COLOURS of WINTER” zrealizowany przez uczniów z Zespołu Szkól w Klimontowie z partnerską szkołą podstawową
z Turcji zajął I miejsce w ogólnopolskim konkursie europejskiego Programu
e-Twinning

„Nasz Projekt 2011” w kategorii szkół podstawowych.

Rozdanie nagród odbyło się 6 czerwca w Toruniu podczas ogólnopolskiej konferencji Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji.

Nagrodą za zdobycie I miejsca jest tablica interaktywna dla uczniów z Zespołu Szkół w Klimontowie

- grupa_projektowa.jpg

W projekcie wzięli udział głównie uczniowie z klas III – VI szkoły podstawowej oraz kilkoro uczniów z tutejszego gimnazjum. Przedsięwzięcie obejmuje działania dzieci
i młodzieży tematycznie związane z zimową porą roku, ale prezentujące różne dziedziny życia, nauki i sztuki. Celem obydwu grup z Polski i Turcji było nie tylko przedstawienie cech pogodowych tej pory roku, ale przede wszystkim zaprezentowanie bogatej kultury i sztuki mieszkańców obydwu krajów. Wspólne odszukiwanie różnic i podobieństw, uczenie się tolerancji i zrozumienia dla odmienności. Uczniowie nabywali umiejętności kluczowe ważne w ich dalszej edukacji. Po przedstawieniu się uczestników projektu, wzajemnym zaprezentowaniu szkół, miejscowości i regionów przystąpiono do rozróżniania „kolorów zimy”. Dzieci i młodzież odbyli prawdziwą i wirtualną podróż po różnych dziedzinach nauki, kultury i sztuki. Wykonali szereg zadań, pozwalających zgłębić główną myśl projektu. Pracowali w grupach wokół tematów:

  • Pogoda w Polsce i w Turcji – obserwacja i porównanie pogody w obydwu krajach, wykonanie Power Point prezentacji z  uwzględnieniem charakterystycznych cech klimatu.
  • Święta, zwyczaje i tradycje – prezentacja i porównanie popularnych świąt, sposobów świętowania, zwyczajów i tradycji w Polsce i w  Turcji, udział w mini przedstawieniach szkolnych.
  • Warsztaty artystyczne i wystawa prac plastycznych – uczniowie samodzielnie przygotowali i przeprowadzili zajęcia artystyczne, wykorzystując do prac niekonwencjonalne materiały oraz zorganizowali wystawę tych prac. Została wykonana polsko-turecka multimedialna wystawa prac, którą wysłano do zaprzyjaźnionych szkół w innych krajach europejskich, również na Ukrainę.
  • Galeria fotografii – uczniowie przedstawili i  zaprezentowali na wystawach
    w obydwu szkołach fotografie prezentujące zarówno piękno, jak
    i niebezpieczeństwa zimowej pory roku.
  • Warsztaty językowe – starsi uczestnicy projektu samodzielnie przygotowali materiały językowe oraz przeprowadzili zajęcia dla dzieci w klasach nauczania zintegrowanego, wymieniając się doświadczeniem ze swoimi partnerami projektu.
  • Sporty zimowe i zajęcia na świeżym powietrzu – wzajemna prezentacja popularnych sportów zimowych, postaci słynnych sportowców oraz promowanie aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
  • Ferie zimowe – sposoby spędzania wolnego czasu podczas ferii zimowych (propozycje zabaw na śniegu, promowanie zdrowego stylu życia).
  • Miejsca warte zobaczenia w Polsce i w Turcji – przygotowanie wirtualnych wycieczek do ciekawych miejsc w obydwu krajach projektu.
  • Ankieta na temat spędzania czasu w zimie – wspólnie przygotowano
    i przeprowadzono ankietę w szkołach uczestników projektu oraz zbadano opinię dzieci i młodzieży z kilku krajów europejskich, w tym również z  Ukrainy.
  • Elektroniczne kartki pocztowe, listy, artykuły – uczniowie napisali i wysłali szereg kartek, listów i artykułów, aby opowiedzieć o swoich odczuciach i wrażeniach podczas realizacji projektu.
  • Symptomy przedwiośnia w przyrodzie – wzajemne uwrażliwianie się na piękno otaczającej nas przyrody oraz opis działań, mających na celu ochronę środowiska.
  • Przeprowadzenie ewaluacji projektu, podsumowanie pracy zespołów oraz opracowanie wniosków.
  • Opracowanie i opublikowanie na stronie Twin Space przewodnika po projekcie, pełniącego również rolę poradnika dla poczatkujących w programie e-Twinning

W projekcie zastosowano metody aktywizujące np. burza mózgu, praca metodą projektu, role play, symulacje, warsztaty językowe i artystyczne, metoda komunikacyjna. Użyto dostępnej w szkołach technologii ICT, uczniowie samodzielnie wykonali liczne prezentacje PP, planszowe i sytuacyjne gry językowe, które wykorzystano w obu szkołach partnerskich. Uczestnicy projektu napisali ankietę, która została użyta jako narzędzie do przeprowadzenia międzynarodowego badania opinii wśród dzieci i młodzieży z sześciu krajów europejskich ( Turcja, Polska, Grecja, Bułgaria, Litwa i Ukraina). Utworzyli również stronę internetową projektu oraz opublikowali materiały, zorganizowali wystawę prac plastycznych i fotograficznych dzieci. Z inicjatywy nauczycieli i uczniów uczestniczących - obraz3.jpg
w projekcie powstał przewodnik po projekcie, który służy również jako poradnik dla początkujących w programie e-Twinning. Kilka zadań projektowych zostało także równolegle wykonanych przez uczniów ze szkoły na Ukrainie.

Po przeprowadzeniu głównych zadań projektu dokonano ewaluacji. Uczniowie, pracując w małych grupach przeprowadzili rozmowy, wywiady, dyskusje, ankiety z których wynikało, że realizowany projekt cieszył się dużą popularnością zarówno wśród małych dzieci, jak i uczniów klas IV-VI szkoły podstawowej i gimnazjum. Każdy znalazł coś dla siebie, mógł rozwijać swoje zainteresowania, pasje, doskonalić umiejętności językowe
i wykorzystywać techniki informacyjno-komunikacyjne. Najbardziej atrakcyjną formą pracy okazały się warsztaty (artystyczne, językowe i kulturowe) samodzielnie przygotowane
i przeprowadzone przez starszych uczniów w klasach nauczania zintegrowanego. Ważna była również wymiana doświadczeń z partnerami projektu oraz wzajemna pomoc
w wykonywaniu zadań.

Urszula Kowalska – koordynator projektu

UGiM Proszowice
 
Harmonogram odbioru odpadów
Portal Interesanta
Bezdomne zwierzęta
Strefa Płatnego Parkowania
poprzedni miesiąc
następny miesiąc
pn wt śr czw pt so nd
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31    
esesja
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Profil Zaufany ePUAP
Biuro Obsługi Interesanta - Dziennik Podawczy
BIP
ESP
Baza firm
Fotogaleria
Wodociągi Proszowickie
Zimowe utrzymanie dróg
System Informacji Przestrzennej
Baza Aktów Własnych
Zapłać Kartą lub Telefonem
SISMS -BLISKO
e-Usługi
Baza Noclegowa
Dopisz lub wypisz z listy subskrybentów
Jeżeli chcesz być informowany o aktualnościach w serwisie, podaj swój adres e-mail.
dopiszwypisz
Klauzula na temat danych osobowych
Monitor Polski
Dziennik Ustaw
Prokopara
Małopolska. Tutaj się inwestuje.
Szpital
Policja
Powiat Proszowicki
Powiatowy Urząd Pracy
Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Proszowicach
Województwo Małopolskie
Licznik odwiedzin:
 286 556 
Urząd Gminy i Miasta Proszowice, 3 Maja 72, 32-100 Proszowice, woj. małopolskie, tel.: 12 386 10 05, fax: 12 386 15 55, email: um@proszowice.pl, NIP: 682-10-90-177
Poprawny HTML 4.01 Transitional Poprawny arkusz CSS Poprawne kodowanie UTF-8 Strona zgodna z WCAG 2.0 AA
projekt i hosting: INTERmedi@
zarządzane przez: CMS - SPI