OGŁOSZENIE O NABORZE NA KIEROWNICZE STANOWISKO URZĘDNICZE
W GMINNEJ JEDNOSTCE ORGANIZACYJNEJ
– DYREKTOR MIEJSKO-GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W PROSZOWICACH
Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice na podstawie art. 30 ust.2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 1372 z późn. zm.), art. 7 pkt 1, art. 11 ust.1 i art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282 z późn. zm. ), art. 122 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 2268) ogłasza konkurs na stanowisko pracy w gminnej jednostce organizacyjnej Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Proszowicach
I. Nazwa i adres jednostki: Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Proszowicach, 32-100 Proszowice ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice.
II. Określenie stanowiska: Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Proszowicach.
III. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem kierownika jednostki organizacyjnej:
1. Wymagania niezbędne (formalne):
Kandydatem może być osoba, która:
a. posiada obywatelstwo polskie,
b. posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych,
c. cieszy się nieposzlakowaną opinią,
d. nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
e. nie była karana zakazem pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi,
f. posiada co najmniej 5 letni staż pracy, w tym co najmniej 3-letni staż pracy w pomocy społecznej,
g. posiada wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym i nauce,
h. posiada specjalizację z zakresu organizacji pomocy społecznej zgodnie z art.122 ustawy z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej (tj. Dz.U. z 2021 r. poz. 2268).
2. Wymagania dodatkowe
a. znajomość przepisów prawnych m.in. z zakresu:
pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustalania i wypłat zasiłków dla opiekunów, pomocy państwa w wychowaniu dzieci, wspierania rodziny i pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, dodatków mieszkaniowych, wspierania kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, Karty Dużej Rodziny, ustawy o samorządzie gminnym; ustawy o pracownikach samorządowych, prawa pracy, ochrony danych osobowych, finansów publicznych, zamówień publicznych, pomocy kombatantom, ochrony zdrowia,
b. umiejętność zarządzania zasobami ludzkimi oraz gospodarką finansową jednostki,
c. zdolności organizacyjne, umiejętność pracy w zespole,
d. odpowiedzialność, obowiązkowość, dyspozycyjność, systematyczność, komunikatywność, rzetelność, zdolność podejmowania decyzji,
e. wysoka kultura osobista,
f. wysoka odporność na stres,
g. posiadanie prawa jazdy kategorii B,
h. sprawna obsługa komputera i oprogramowania biurowego (edytor tekstu, arkusz kalkulacyjny), poczta elektroniczna, ePUAP, IntraDok.
powinny być podpisane odręcznie przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata poprzez złożenie podpisu na każdym dokumencie.
9. W przypadku dokumentów składanych w formie elektronicznej, wszystkie dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawie o dowodach osobistych oraz ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
IV. Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
1. zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
2. wymiar czasu pracy: 1 etat,
3. brak uciążliwych i szkodliwych warunków pracy,
4. planowany termin rozpoczęcia pracy: marzec 2022 r.
5. w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi mniej niż 6%.
V. Zakres zadań:
Do zadań osoby zatrudnionej na stanowisku Dyrektora Miejsko- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej należeć będzie w szczególności:
a. kierowanie działalnością i reprezentowanie na zewnątrz ośrodka,
b. planowanie, organizowanie i nadzorowanie pracy pracowników ośrodka,
c. dbałość o zapewnienie i utrzymanie odpowiedniego poziomu świadczonych usług,
d. realizacja celów i zadań zgodnie ze Statutem ośrodka oraz przepisami w tym zakresie,
e. prowadzenie postępowań oraz wydawanie decyzji administracyjnych w zakresie pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, pomocy osobom uprawnionym do alimentów, ustalania i wypłat zasiłków dla opiekunów, pomocy państwa w wychowaniu dzieci, wspierania rodziny i pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, dodatków mieszkaniowych, wspierania kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”, Karty Dużej Rodziny,
f. przygotowanie oceny zasobów pomocy społecznej w oparciu o analizę lokalnej sytuacji społecznej i demograficznej gminy,
g. składanie Radzie Miejskiej corocznego sprawozdania z działalności ośrodka oraz przedstawianie potrzeb,
h. dysponowanie środkami finansowymi ośrodka określonymi w planie finansowym, przestrzeganie dyscypliny budżetowej,
i. gospodarowanie Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych pracowników ośrodka,
j. wykonywanie wszystkich czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników,
k. zarządzanie majątkiem ośrodka, zarówno ruchomym jak i nieruchomym i właściwe jego zabezpieczenie,
l. terminowe przeprowadzanie i rozliczenie inwentaryzacji majątku,
m. organizacja obsługi i działalności administracyjnej, finansowej i gospodarczej,
n. wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych zapewniających zgodność przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych,
o. prowadzenie dokumentacji przewidzianej odrębnymi przepisami oraz wytycznymi.
VI. Wymagane dokumenty:
1. kwestionariusz osobowy osoby ubiegającej się o zatrudnienie - załącznik nr 1,
2. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do wykonywania czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych - załącznik nr 2,
3. oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe – załącznik nr 2,
4. oświadczenie o nieposzlakowanej opinii – załącznik nr 2,
5. oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych oraz zgoda na przetwarzanie danych osobowych - załącznik nr 3,
6. oświadczenie o braku zakazu dysponowania środkami publicznymi – załącznik nr 4,
7. w przypadku osób ze szczególnymi potrzebami, należy zgłosić potrzebę:
a) skorzystania z własnych urządzeń lub rozwiązań wspomagających pracę,
b) dostosowania materiałów używanych podczas naboru,
c) zwiększenia czasu dla poszczególnych etapów podczas przeprowadzanego naboru.
8. W przypadku dokumentów składanych w formie papierowej dokumenty aplikacyjne powinny być podpisane odręcznie przez kandydata, a w przypadku składanych kserokopii, odpisów, itp. uwierzytelnione przez kandydata poprzez złożenie podpisu na każdym dokumencie.
9. W przypadku dokumentów składanych w formie elektronicznej, wszystkie dokumenty aplikacyjne powinny być opatrzone podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawie o dowodach osobistych oraz ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej.
VII. Określenie terminu i miejsca składania dokumentów
1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy złożyć:
1) w formie tradycyjnej w zamkniętej kopercie oznaczonej imieniem, nazwiskiem i adresem do korespondencji kandydata z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko: Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Proszowicach”:
a. w Sekretariacie Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice albo
b. przesłać pocztą tradycyjną na adres Urzędu Gminy i Miasta Proszowice, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice,
2) albo w formie elektronicznej w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym określonych w ustawie o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, ustawie o dowodach osobistych oraz ustawie o usługach zaufania oraz identyfikacji elektronicznej:
a. na adres e-mail rekrutacja@proszowice.pl albo
b. na elektroniczną skrzynkę ePUAP: /1214053/skrytka,
2. Termin składania ofert upływa dnia 3 stycznia 2022 r. o godz. 10.00
3. Za termin złożenia dokumentów, uznaje się datę faktycznego wpływu kompletnych dokumentów aplikacyjnych do Urzędu Gminy i Miasta Proszowice.
4. Dokumenty aplikacyjne, które zostaną złożone w innej formie niż określona w ust. 1 albo wpłyną do Urzędu Gminy i Miasta Proszowice po terminie określonym w ogłoszeniu o naborze nie będą rozpatrywane i po zakończeniu naboru będą podlegały zwrotowi.
5. Otwarcie ofert nastąpi komisyjnie 3 stycznia 2022 r. o godz. 11.00 w Urzędzie Gminy i Miasta Proszowice w pokoju 54, I piętro.
VIII. Sprawdzenie wiedzy i umiejętności
1. Lista kandydatów spełniających warunki formalne zostanie umieszczona
a) w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy i Miasta Proszowice,
b) na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy i Miasta Proszowice,
c) w Biuletynie Informacji Publicznej Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Proszowicach,
d) na tablicy ogłoszeń Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Proszowicach.
2. Sprawdzenie wiedzy i umiejętności określonych w wymaganiach określonych w ogłoszeniu o naborze będzie przeprowadzone w formie pisemnego testu kwalifikacyjnego w formie dostępnej dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz w formie rozmowy kwalifikacyjnej, do której zostaną zaproszeni kandydaci, którzy w teście kwalifikacyjnym uzyskają ustaloną minimalną liczbę punktów.
3. Test odbędzie się w dniu 05.01.2022 r. o godz. 09.00 następnie Rozmowa z kandydatami którzy w teście kwalifikacyjnym uzyskają minimalną liczbę punktów odbędzie się w dniu 10.01.2022 r. od godz. 09.00.
4. Dodatkowych informacji w zakresie naboru udziela Zastępca Burmistrza - Zbigniew Nowak tel. 12 386 10 05, 12 386 10 20 w. 561.
Burmistrz Gminy i Miasta Proszowice
Grzegorz Cichy
Załączniki:
1. Załącznik nr 1 - Kwestionariusz
2. Załącznik nr 2 - Oświadczenia
3. Załącznik nr 3 - Oświadczenie RODO
4. Załącznik nr 4 - Oświadczenie