Pełnomocnik Zamawiającego
New Power Sp. z o.o.
ul. Chełmżyńska 180a
04-464 Warszawa
Reprezentujący:
Gminę Proszowice
ul. 3 Maja 72
32 – 100 Proszowice
ODPOWIEDZI NR 1 NA ZAPYTANIA WYKONAWCÓW
Pełnomocnik Zamawiającego – Gminy Proszowice, prowadząc postępowanie o udzieleniu zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania: „ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ NA POTRZEBY GMINY PROSZOWICE I JEJ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNCYH” przesyła niniejszym pismem treść Państwa zapytań, które drogą mailową w dniu 29.02.2016 r. wpłynęły do Pełnomocnika Zamawiającego, dotyczących przedmiotowego postępowania wraz z odpowiedziami, w celu wyjaśnienia wątpliwości dotyczących ogłoszenia, nr ogłoszenia BZP 41308 - 2016.
Pytanie 1:
Czy istnieje możliwość podpisania umów drogą korespondencyjną?
Odpowiedź 1
Pełnomocni Zamawiającego informuje, że dopuszcza podpisanie umów drogą korespondencyjną.
Pytanie 2:
Czy Zamawiający przekaże niezbędne dokumenty (pełnomocnictwo, NIP, Regon, KRS)
do przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy?
Odpowiedź 2:
Pełnomocnik Zamawiającego informuje, że Zamawiający przekaże wyłonionemu w postępowaniu Wykonawcy następujące dane w wersji Excel i Word:
a)
- nazwa i adres firmy;
- opis punktu poboru;
- adres punktu poboru (miejscowość, ulica, numer lokalu, kod, gmina);
- grupa taryfowa (obecna i nowa);
- moc umowna;
- planowane roczne zużycie energii;
- numer licznika;
- Operator Systemu Dystrybucyjnego;
- nazwa dotychczasowego Sprzedawcy;
- okres wypowiedzenia dotychczasowej umowy;
- numer ewidencyjny;
- numer PPE.
W wersji Word następujące dokumenty:
- pełnomocnictwo
- dokument nadania numeru NIP
- dokument nadania numeru REGON
- KRS lub inny dokument na podstawie którego działa dana jednostka
- dokument potwierdzający umocowanie danej osoby do podpisania umowy sprzedaży energii elektrycznej oraz pełnomocnictwa
Pytanie 3:
Zamawiający organizując przetarg w trybie przez siebie wybranym, zgodnym z Ustawą Prawo zamówień publicznych posiada niezbędną wiedzę, która pozwala mu na opisanie przedmiotu zamówienia w sposób rzetelny. Zamawiający w par. 11 ust. 9 wzoru umowy, dopuszcza zwiększenie przedmiotu zamówienia w trakcie jego realizacji. Zapis tego rodzaju powinien być zabezpieczony przez Zamawiającego odpowiednią procedurą, tj. prawem opcji lub instytucją zamówienia uzupełniającego. Korzystając z prawa opcji Zamawiający musi precyzyjnie określać przedmiot zamówienia. Prawo opcji uprawnia Zamawiającego do procentowego rozszerzenia pierwotnego zamówienia bez konieczności zawarcia dodatkowej umowy. Natomiast instytucja zamówienia uzupełniającego opisana w art. 67. ust. 1 pkt 7) umożliwia udzielenia zamówienia z wolnej ręki Zamawiającemu w okresie trzech lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu Wykonawcy usług stanowiących nie więcej niż 20% wartości zamówienia podstawowego. Ta procedura kończy się podpisaniem dodatkowej umowy.
Odpowiedź 3
Pełnomocnik Zamawiający informuje, że Zamawiający ma prawo w granicach dyspozycji art. 144 ust.1 opisać przewidywane zmiany postanowień umowy oraz określić warunki tych zmian.
Po zawarciu umowy o udzielenie zamówienia publicznego zwiększenie lub zmniejszenie na wniosek Zamawiającego liczny punktów poboru (wymienionych enumeratywnie w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, stanowiącym załącznik do SIWZ) poprzez zmianę przedmiotowego załącznika oraz bez konieczności renegocjowania warunków umowy z jednoczesnym zastrzeżeniem, iż taka zmiana nie może przekroczyć 15 % punktów poboru wskazanych w załączniku do SIWZ, będzie dopuszczalna o ile:
a) przewidziano możliwość zmiany umowy o udzielenie zamówienia publicznego w powyższym zakresie w ogłoszeniu o tym zamówieniu i SIWZ oraz
b) określono warunki (przesłanki) takiej zmiany. Za wystarczające w tym zakresie należy uznać wskazane we wstępie niniejszej informacji określenie zwiększenia ilości punktów poboru.
/-/Justyna Korytko
Pełnomocnik Zamawiającego